Mario Cuccia wordt lid van de raad van bestuur van Carmignac

• Gepubliceerd
  • Lengte
    1 minuten leestijd

Met veel genoegen kondigt Carmignac de aanstelling van Mario Cuccia als Bestuurder aan.

Mario Cuccia heeft het grootste deel van zijn carrière gewijd aan de financiële sector in Italië, waarbij hij vooraanstaande posities in toonaangevende instellingen heeft bekleed. Hij was met name General Manager bij Banca Fideuram voordat hij in dienst trad bij de Allianz Group in Italië. Daar bekleedde hij de posities van General Manager en Chief Executive Officer en Voorzitter van de Raad van Bestuur van de bankdochtermaatschappij, Allianz Bank. Mario Cuccia is momenteel voorzitter van de Raad van Bestuur van Eurovita Holding en Eurovita SpA, een Italiaanse levensverzekeraar, en adviseur van de Raad van Bestuur van MoneyFarm, een internationaal platform voor digitaal vermogensbeheer.

"Wij zijn verheugd Mario Cuccia in onze Raad van Bestuur te mogen verwelkomen. Zijn expertise van de financiële en bancaire sector zal voor ons van grote waarde zijn bij het verder versterken van het strategisch inzicht in de ontwikkelings- en transformatie-uitdagingen van onze cliënten, vooral in Italië", aldus Edouard Carmignac en Eric Helderlé, medeoprichters van Carmignac.