Carmignac benoemt nieuw hoofd Duurzame Beleggingen

• Gepubliceerd
  • Lengte
    2 minuten leestijd

Carmignac heeft zijn beleggingsteam versterkt met de benoeming van Lloyd McAllister tot hoofd duurzame beleggingen.

Carmignac

Lloyd brengt een aanzienlijke ervaring in duurzaam beleggen mee naar Carmignac. Hij was de afgelopen vier jaar werkzaam bij Newton Investment Management, laatstelijk als hoofd ESG-onderzoek en lid van het senior-managementteam van het bedrijf.

De benoeming van Lloyd valt samen met het besluit van Sandra Crowl, stewardship director, om eind januari 2023 met pensioen te gaan. Sandra zal de komende weken samen met Lloyd zorgen voor een soepele overdracht van haar taken.

Lloyd is gevestigd in Londen en rapporteert aan Maxime Carmignac, algemeen directeur van Carmignac UK en eindverantwoordelijke voor het ESG-beleid van Carmignac. In zijn functie zal Lloyd leiding geven aan het team voor duurzaam beleggen van Carmignac. Het team zet zich in om het fondsbeheerteam te ondersteunen met niet-financiële analyses, thematisch onderzoek en engagement met bedrijven, en het bedrijf te adviseren over trends op het gebied van duurzaam beleggen en ESG-regelgeving. Verder zal Lloyd verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de strategische routekaart voor duurzaam beleggen van Carmignac. Dit omvat ondersteuning bieden aan de ESG-regelgevingsgroep van Carmignac, bijdragen aan een optimale benutting van het bestaande ESG-kader van Carmignac, inclusief het intern ontwikkelde onderzoekssysteem START, en het in kaart brengen van kansen voor Carmignac om zijn impact te verdiepen op de gekozen ESG-focusgebieden: Klimaat, Empowerment en Leiderschap. Lloyd treedt ook toe tot het Strategic Development Committee van Carmignac.

Maxime Carmignac:

Carmignac

“Als actieve beheerders die zich baseren op overtuiging, stellen we duurzaam beleggen centraal in ons bedrijfs- en beleggingsproces. Het is ook een van de topprioriteiten van onze cliënten en de vraag naar transparante, gedifferentieerde en daadwerkelijk duurzame beleggingsoplossingen blijft groeien. Ik ben heel blij dat Lloyd het team komt versterken. Met zijn diepgaande ervaring in ESG-onderzoek en -analyse kunnen we profiteren van de vele kansen die zich aandienen en omgaan met de steeds complexere regelgeving.

“Ook wil ik Sandra Crowl het allerbeste wensen voor haar pensioen. Het afgelopen decennium is het ESG-beleggingslandschap ingrijpend veranderd. De sturende rol van Sandra en haar inzicht zijn van onschatbare waarde geweest voor iedereen bij Carmignac tijdens deze veranderingen. Ik wil haar bedanken voor haar leiderschap en de belangrijke bijdrage die ze heeft geleverd aan ons bedrijf.”

Lloyd McAllister:

“Carmignac staat erom bekend dat het een gedurfde aanpak hanteert en dat het als familiebedrijf een langetermijnmentaliteit heeft, waarbij duurzaamheid centraal staat in de beleggingsaanpak. Ik kijk ernaar uit om bij Carmignac aan de slag te gaan in deze fascinerende fase in de ontwikkeling van het bedrijf en om samen met het team het kader voor duurzaam beleggen verder uit te breiden.”